Ravitsemuskatsaus 1/2020 on julkaistu teemalla ikääntyneiden ravitsemus

02.04.2020

Ravitsemuskatsaus-lehden kevään ensimmäinen numero on julkaistu teemalla ikääntyneet. Lehdessä käsitellään mm. uunituoreita Vireyttä seniorivuosiin – ikääntyneiden ruokasuosituksia.

Lehdessä on hieno katsaus käynnissä olevista ikääntyneiden ravitsemustutkimuksista ja -hankkeista. Proviisori ja farmasian tohtori Heli Bollström käsittelee jutussaan lääkkeiden vaikutusta ikääntyneiden ravitsemukseen.

Henkilöhaastatteluun on valittu Gerontologinen ravitsemus ry:n eli Gery ry:n toiminnanjohtaja Merja Suominen, joka on kasvanut ikääntyneiden ravitsemuksen asiantuntijaksi monen sattumuksen summana.

Kommenttipuheenvuorossa on tällä kertaa professori Taina Rantasen mielenkiintoinen pohdinta ikäkausista 65-vuodesta eteenpäin.

Lehteä julkaisee Maito ja Terveys ry asiantuntevan toimituskunnan avulla. Toimituskuntaan kuuluvat MMM, FT Pau­la Ha­ka­la, pro­fes­so­ri Han­nu Kor­ho­nen, MMM Lee­na Packalén, pro­fes­so­ri Päi­vi Palo­joki, do­sent­ti Aila Ris­sa­nen, FT, VTM Sirpa Sarlio, FT, ETM Tuu­la Tuu­re ja ravitsemustieteen dosentti Liisa Valsta. Toimitussihteerinä toimii ETM Krista Korpela-Kosonen Viestintä Nutrimediasta ja päätoimittajana ETM, laillistettu ravitsemusterapeutti Katariina Lallukka.

Lue lehteä

ETM, laillistettu ravitsemusterapeutti Katariina Lallukka, puh. 0400 566 202 tai info(at)maitojaterveys.fi