Uudet ravitsemus- ja maitoaiheiset videot helpottavat opetusta

28.08.2019

Mitä ravitsemussuositukset ovat? Miten niitä kannattaisi soveltaa käytäntöön? Onko kritiikki niitä kohtaan oikeutettua?

Näihin ja moneen muuhun ravitsemukseen liittyvään kysymykseen vastaa maidon ja ravitsemuksen asiantuntija Tiina Sirkjärvi videollaan. Tiina on tehnyt videon ja siihen liittyvän kahoot-kyselyn 5.-9. -luokkalaisten ravitsemusopetusta varten opettajien toiveiden pohjalta. Video on katsottavissa YouTubessa Maito ja Terveys ry:n kanavalla ja se kestää 16 minuuttia.

Entä rasvaton maitoa lapsen juomana? Onko se hyvä vai paha?

Tähän Tiina vastaa toisella videolla, jolla hän kertoo rasvattomasta maidosta lapsen ravitsemuksessa. Tämä video kestää vajaan kolme minuuttia. Samaa asiaa käsitellään kuukauden maitomyytti -sivulla Maito ja Terveys ry:n nettisivuilla.

YouTube-videot:
Ravitsemussuositukset https://www.youtube.com/watch?v=tdGtWUJIrUo
Rasvaton maito https://www.youtube.com/watch?v=BDqPEJgxwc4
Maito ja Terveys ry:n YouTube-kanava https://www.youtube.com/channel/UCVbStnrBP1wDI4PqXiSu1Ug/featured

Maitomyytit: https://www.maitojaterveys.fi/maitotietoa/maitomyytit.html

Maito ja Terveys ry, maidon ja ravitsemuksen asiantuntija Tiina Sirkjärvi, maitojaterveys@gmail.com, 050 440 6798