Tiina Sirkjärvi valottaa maidon ja ravitsemuksen saloja koululaisille

16.05.2019

– Tiedättekö, miksi nautoja on alun perin pidetty? kysyy tuore maidon ja ravitsemuksen asiantuntija Tiina Sirkjärvi vitosluokkalaisilta ja esittää vastausvaihtoehdot a) maito, b) liha vai c) sonta. Oikea vastaus – sonta – yllättää oppilaat. Sen merkitys lannoitteena ei ole monellekaan itsestäänselvyys.

Tiina kiertää mm. pääkaupunkiseudun kouluissa kertomassa syömisen, liikunnan ja unen merkityksestä koululaiselle. Tiina osaa kertoa myös muita kiinnostavia juttuja myös maatalouden näkökulmasta.

Ravitsemustieteen loppuvaiheen opiskelija on aiemmalta koulutukseltaan kotieläinten ravitsemustieteen agronomi. Hän tapaa oppilaita kahtena päivänä viikossa ja muun ajan työstää pro gradu -työtään. Liikunnallinen Tiina harrastaa mm. uintia, joogaa, hiihtoa ja kulkee mahdollisuuksien mukaan pyörällä.

– Tehtävänäni on viestiä maidosta ja ravitsemussuosituksista etenkin kouluissa ja tapahtumissa. Minut tapaa myös sosiaalisessa mediassa ja Maitolähettilään sivuilta voi käydä kurkkaamassa koulukäyntieni ajatuksia julkaisemiltani live-videoilta. Tervetuloa seuraamaan Maitolähettilään Facebook-sivua ja instagramissa tunnuksella @maitojaterveys.

Ennen kesää Tiina vierailee vielä Sakarinmäen peruskoulussa sekä Opinmäen kouluissa ja kesällä mm. useammalla 4H-liiton järjestämällä Ruokakoulu-kesäleirillä.  Hän aloitti työnsä maidon ja ravitsemuksen asiantuntijana Maito ja Terveys ry:ssä huhtikuussa.

Maito ja Terveys ry, maidon ja ravitsemuksen asiantuntija Tiina Sirkjärvi, maitojaterveys@gmail.com, 050 440 6798