Ravitsemuskatsaus 2/2018 on julkaistu

12.12.2018

Ravitsemuskatsaus-lehden vuoden 2018 toinen numero on julkaistu teemalla ”Lapset ja nuoret”.

- Lehteä on julkaistu 40 vuosikertaa, kertoo lehden päätoimittaja Katariina Lallukka.

- Aiemmin paperille painettua lehti on nykyisin saatavilla verkossa. Tässä numerossa kerrotaan mm. 70-vuotiaasta kouluruokailusta ja sen kehittämisestä, päiväkoti-ikäisten ruokatottumuksista ja suolistomikrobiston ja terveyden välisiä yhteyksiä kartoittavasta Helmi-tutkimuksesta.

Henkilöhaastattelussa on pitkän linjan diabetestutkija, tutkimusprofessori Suvi Virtanen Terveyden- ja hyvinvoinnin laitokselta. Hänen asiantuntemuksensa vahvinta aluetta on lasten ykköstyypin diabetes ja ravitsemus.

Muita ajankohtaisia aiheita ovat mm. maitovalmisteet ravitsemuksessa ja vastuullisessa ruuantuotannossa, uusi suositus D-vitamiinilisän käytöstä vauvoilla ja kommenttipuheenvuoro ”Kannattaako karkkipäivä?”

Lehteä julkaisee Maito ja Terveys ry asiantuntevan toimituskunnan avulla. Toimituskuntaan kuuluu MMM, FT Pau­la Ha­ka­la, pro­fes­so­ri Han­nu Kor­ho­nen, MMM Lee­na Packalén, pro­fes­so­ri Päi­vi Palo­joki, do­sent­ti Aila Ris­sa­nen, FT, VTM Sirpa Sarlio ja FT, ETM Tuu­la Tuu­re. Toimitussihteerinä toimi ETM Krista Korpela-Kosonen, Viestintä Nutrimediasta.

Lue lehteä: