Laskiainen ja ystävänpäivä ovat hyviä syitä herkutella yhdessä

09.02.2018

Laskiaisena pulla puetaan juhlavammaksi kermavaahdolla ja mansikkahillolla tai mantelimassalla. Pulla maistuu kuuman kaakaon tai maitokahvin kera pulkkamäen jälkeen. Myös kylmä, raikas maito on erinomainen laskiaispullan kyytipoika.

Helmikuun puolivälissä herkutellaan ystävien kesken. Kutsu ystäväsi maitokahville! Mausteinen latte sopii pakkaspäivän kahvihetkeen. Tarjoa perheen pienimmille kahvin sijaan kaakaota. Kokeile kaakaoon samoja mausteita kuin maitokahviin. Juhlavamman kaakaon saa, kun vaahdottaa rasvatonta maitoa tai kermaa kaakaon pinnalle. Katso video kaakaon valmistuksesta. Sopii myös alakouluikäisille!

Maitokaakao ja cafe latte ovat paitsi hyvän makuisia myös ravitsevia. Niistä saa kaikki maidon hyvät ravintoaineet. Niissä on mm. proteiinia, B-ryhmän vitamiineja, kalsiumia, D-vitamiinia, jodia.

Mausteinen latte

1 lasillinen tupla espresso (n. 6–8 cl) tai vahvaa suodatinkahvia
2 dl rasvatonta maitoa
ripaus jauhettua kardemummaa, kanelia, neilikkaa

Sekoita mausteet kahviin tai espressoon. Lämmitä maito hitaasti kattilassa ja vispaa vaahdoksi, älä kuitenkaan keitä sitä. Kaada tarjoilulasiin vaahdotettu maito, ja sen jälkeen espresso tai kahvi. Voit ripotella kanelia koristeeksi.