Odotettu Nuoret ja ruoka -esite on valmis

26.02.2016

Nuoret ja ruoka on uusi yläkouluikäisille suunnattu esite hyvästä syömisestä. Esitteessä kerrotaan myös liikunnan ja unen merkityksestä hyvinvoinnille sekä murrosiän mukanaan tuomista muutoksista. Nuori voi tehdä Tavat puntarissa -testin. Esitteessä on myös annosmalleja aterioista ja välipaloista.

Esite korvaa aiemmat erikseen tytöille ja pojille suunnatut esitteet. Nämä esitteet olivat pitkään suosittuja. Niitä käytettiin paljon mm. kouluterveydenhuollossa.

Uuden esitteen asiapitoisuutta on kevennetty hauskoilla eläinhahmojen sanomisilla. Muurahaiset ilmoittavat esitteen kannessa, miten monipuolinen ruoka, riittävä uni ja liikunta tekevät murkulle hyvää ja takakannessa keltainen tipu toteaa: ”Näillä helpoilla ja maistuvilla opeilla jaksat ja pärjäät etkä kesken päivän tipu”.

Maksuttoman esitteen on tuottanut Maito ja Terveys ry. Mukana työryhmässä olivat laillistetut ravitsemusterapeutit Hilpi Linjama, Tuula Nuutinen, Soile Ruottinen ja Virpi Salminen. Esitteitä voi tilata www.maitojaterveys.fi kohdasta aineiston tilaus.

Värikäs esite on 20-sivuinen. Tutustu esitteeseen.

Maito ja Terveys ry, ravitsemusasiantuntija Katariina Lallukka, puh. 0400 566 202 tai katariina.lallukka(at)maitojaterveys.fi