12.02.2016

Lapselle ruokaa ja välipalaa talvilomalla

Talvilomat lähestyvät. Lapset ovat poissa koulusta lämpimän lounaan parista, jolloin yksin kotiin jäävälle lapselle pitää huolehtia ruokaa jääkaappiin odottamaan.

04.02.2016

Maitovalmisteet ja liikunta rakentavat lasten luustoa

Säännöllinen liikunta ja riittävä maitovalmisteiden kulutus auttavat luumassan kehittymisessä huippuunsa nuoruudessa. Tämä voi ehkäistä osteoporoosia myöhemmin elämässä.

29.01.2016

Maitomalja Suomelle

25.01.2016

Koko perheelle suositellaan maitovalmisteita

Kouluiästä lähtien koko perheelle suositellaan 5-6 desilitraa nestemäisiä maitovalmisteita ja 2-3 viipaletta juustoa päivässä. Leikki-ikäisille sopiva määrä on 4 desilitraa nestemäisiä maitovalmisteita ja viipale juustoa. Näin suositellaan tuoreissa lapsiperheiden ruokasuosituksissa, jotka julkaistiin perjantaina 22.1.2016

21.01.2016

Maitovalmisteet edistävät rasvanpolttoa laihdutuksessa – jogurtista hyötyä kansanterveydelle

Noin kolme annosta vähärasvaisia maitovalmisteita päivässä voi edistää rasvakudoksen vähenemistä laihdutuksen aikana.

30.12.2015

Suomalaiset johtavat maidon kulutustilastoja

Ranskalaiset syövät juustoa ja voita

22.12.2015

Juustot juhlistavat joulun ja uudenvuoden

Talven juhlissa maistuvat juustot. Juustoista saa juhlavan tarjottavan, ja vähällä vaivalla.

16.12.2015

Kun maitoa tarjotaan, ole tikkana paikalla

Iloiset, hauskat eläinhahmot kertovat maidosta, maitovalmisteista ja hampaista uudistetuissa esitteissä Monipuolinen maito ja Maito ja hampaat.

01.12.2015

Maito on monen ravintoaineen hyvä lähde

Maito on mm. proteiinin, jodin, kalsiumin ja D-vitamiinin tärkeä lähde, muistutti laillistettu ravitsemusterapeutti Reijo Laatikainen Naiset & maito -aamupäiväseminaarissa 1.12.2015.

30.11.2015

Tarvitseeko aikuinen nainen maitoa tai maitovalmisteita?

Entä liittyykö D-vitamiini lihavuuteen? Lisääkö liikunta proteiinin tarvetta?